Urząd Gminy w Pszczółkach

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ

Urząd Gminy w Pszczółkach

Strona główna >> STATUS I FORMA PRAWNA


  • Do przedmiotu działania i kompetencji gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
    • ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
    • gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
    • wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
    • lokalnego transportu zbiorowego, 
    • ochrony zdrowia,
    • pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
    • gminnego budownictwa mieszkaniowego,
    • edukacji publicznej,
    • kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
    • kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
    • targowisk i hal targowych,
    • zieleni gminnej i zadrzewień,
    • cmentarzy gminnych,
    • porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej,
    • utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
    • polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
    • wspierania i upowszechniania idei samorządowej,
    • promocji gminy,
    • współpracy z organizacjami pozarządowymi,
    • współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw.
  • Zaświadczenie o nadaniu numeru REGON
  • Zaświadczenie o nadaniu numeru NIP
  • Statut Urzędu Gminy w Pszczółkach
  • Statut Gminy Pszczółki

Liczba odsłon:3909
Treść wprowadził(a): Laskowski Rafał, 2016-05-27 12:18:10
Treść wytworzył(a): Rafał Laskowski, 2010-02-24 00:00:00
Poprzednia wersja dokumentu z dnia: 2010-03-25 09:40:47